Kies de conferenties (50 minuten) van uw keuze
?
AI & Data-analyse in de accountancy: kansen, risico’s en vertrouwenBart Van der Vurst & Peter Verschelden
-
13:40
Deze sessie verkent de impact van artificiële intelligentie, generatieve AI en geavanceerde data-analyse op professionele beroepen, met concrete Belgische voorbeelden uit de praktijk. In het tweede deel wordt de brug gemaakt naar de accountancysector: hoe verandert het werk van accountants onder invloed van deze technologieën, en hoe bereiden organisaties zoals Moore Belgium zich hierop voor? Bijzondere aandacht gaat naar veilig databeheer, betrouwbaarheid en transparantie in een digitale context.
?
Bescherming van data en deontologieBernard Derveaux - Juridisch assessor
-
11:20
?
Centrale administratie : hoe gaat men om met data binnen de fiscaliteitWim Bonneux Adviseur-generaal FOD Financiën & Maarten Vanderjeught Adviseur-generaal FOD Financiën (Fiscaliteit)
-
14:50
Secure Data Management: Building on Trust
How do we build public trust through data policy? This presentation explores how a structured and secure approach to data governance can reinforce confidence in how we manage information. Two speakers will guide you through this journey: one focusing on the strategic framework, the other on its operational implementation within our organization.
Security and privacy are central pillars, embedded in a broader data governance strategy. Key concepts include :
- Governance & Security : a federated operating model with clearly defined roles (Chief, Executive, Business & Technical stewards), and data categorization as a foundation for decisions by the DPO and CISO.
- Data Lifecycle & Associated Risks : six defined phases that guide both risk management and security measures—from data creation to deletion. Topics include storage platforms, data sharing, archiving, and the structured data science lifecycle.
- Access & Security : implementation of Identity & Access Management (IAM), the Privacy College, and the Data Access Management (DAM) process to ensure secure and appropriate access to sensitive data.
- NIS 2 Directive : new European obligations that go beyond GDPR, with concrete implications for cybersecurity and compliance.
Through policy, process, and technology, we aim to create a secure, transparent, and trusted data environment.
?
Cyberaanvallen, geopolitieke onzekerheid, terrorisme en klimaatverandering als brandstof voor Europese én Belgische hervormingenArne Maes, Senior Economist, BNP Paribas Fortis SA/NV
-
11:20
?
De CSRD-wetgeving en VSME: Een nieuw evenwicht tussen openheid en bedrijfsgeheimenLuc Hendrickx - Former Director at SMEunited (formerly UEAPME)
-
14:50
"Data en gegevens die accountants voor hun KMO-cliënten verwerken dienden tot nu toe meestal voornamelijk om te voldoen aan boekhoudkundige en fiscale verplichtingen. Deze data geven echter niet enkel een zicht op de financiële gezondheid van het bedrijf maar kunnen ook een schat aan informatie bevatten over haar sociale, economische en milieu duurzaamheid in de eerste plaats voor de ondernemer zelf maar ook voor klanten, banken en ...concurrenten.
Door de duurzaamheidsrapporteringsplicht voor grote bedrijven, zullen ook Kmo’s steeds meer geconfronteerd worden met dwingende vragen van hun bank of de toeleveringsketen naar specifieke bedrijfsgegevens en in het algemeen naar meer transparantie.
In deze sessie wordt toegelicht hoe de VSME en de Belgische CSRD omzettingswetgeving het kader scheppen waarbinnen een evenwicht kan worden gezocht tussen de toenemende vraag naar transparantie over de interne werking van de KMO en de bescherming van gevoelige informatie en bedrijfsgeheimen."
?
Digitale veiligheid als hefboom voor welzijn, vertrouwen en focusKathleen Cloosen - Gecertificeerd accountant, trainer en coach
-
11:20
Digitale veiligheid wordt vaak gezien als een technische verplichting, maar voor accountants gaat het veel verder. Het bepaalt of je met rust, vertrouwen en focus kan werken – of met stress, onrust en afleiding. In deze keynote laat Kathleen Cloosen zien hoe slimme keuzes rond veiligheid niet alleen data beschermen, maar ook mensen ondersteunen: van medewerkers tot cliënten.
Met herkenbare praktijkvoorbeelden en concrete reflectievragen ontdek je hoe digitale veiligheid een hefboom kan zijn voor welzijn, samenwerking en sterke klantrelaties. Een lezing die verder kijkt dan firewalls en wachtwoorden, en toont hoe veiligheid de sleutel kan worden tot toekomstbestendig en menselijk werken in de accountancy
?
e-Depot – de snelle weg naar digitalisering van wettelijke formaliteiten voor professionalsHein Vandelanotte - Gecertificeerd (fiscaal) accountant - ITAA Raadslid
-
10:10
16:00
De digitalisering van administratieve procedures bereikt een nieuwe mijlpaal met de ontwikkeling van e-Depot, een innovatief platform dat het mogelijk maakt om wettelijke publicaties elektronisch in te dienen bij het Belgisch Staatsblad.
Deze conferentie heeft tot doel u vertrouwd te maken met deze tool, die de procedures voor het wijziging van de maatschappelijke zetel en de benoeming van bestuurders aanzienlijk zal vereenvoudigen.
Als accountant en belastingadviseur ontdekt u hoe e-Depot u kostbare tijd kan besparen en tegelijkertijd de veiligheid en traceerbaarheid van uw procedures kan verbeteren.
?
E-facturatie zonder frustratie: slimme keuzes en heldere communicatieNathalie Nuelant - Gecertificeerd (fiscaal) accountant
-
09:00
14:50
Kiezen voor 1 pakket of cliënten zelf het pakket laten kiezen, voor en nadelen
Hoe cliënten overtuigen en praktisch de omzetting in orde brengen? Valkuilen die je tegen komt na de omzetting, hoe vermijden om zelf als helpdesk te fungeren, …
Wat doe je met niet BTW plichtige klanten ?
?
E-facturering - E-reporting (door de FOD Financiën)Wouter Bollaert - Adviseur-generaal FOD Financiën (Fiscaliteit) - Managementondersteuning btw
-
13:40
16:00
Deze sessie biedt een helder overzicht van de evolutie naar gestructureerde elektronische facturatie (e-invoicing) en rapportering (e-reporting) binnen het Belgische en Europese kader. We bespreken de wettelijke verplichtingen, technische standaarden zoals Peppol en UBL, en de impact op de dagelijkse werking van accountants en belastingadviseurs. Aan de hand van praktijkvoorbeelden verkennen we hoe deze digitale transformatie niet alleen compliance bevordert, maar ook efficiëntie en transparantie verhoogt.
?
eStox in de praktijk: Efficiënt aandelenbeheer voor accountants en BelastingadviseursHein Vandelanotte - Gecertificeerd (fiscaal) accountant - ITAA Raadslid
-
13:40
De digitalisering van het effectenregister is geen toekomstmuziek meer — het is al even een realiteit. Met eStox, het officiële aandelenregister van ITAA, beschikken accountants en belastingadviseurs over een krachtig instrument om aandeelhoudersinformatie veilig, transparant en conform de wetgeving te beheren.
Tijdens deze conferentie ontdek je:
Hoe eStox het beheer van aandelen vereenvoudigt en juridisch versterkt
De koppeling met het UBO-register en hoe dit je administratieve last verlaagt
Praktische tips voor het opzetten en onderhouden van een eStox-register
Hoe je als accountant of adviseur je rol versterkt in corporate governance
Veelvoorkomende fouten en hoe je ze vermijdt bij digitale registratie
Of je nu al met eStox werkt of nog twijfelt over de overstap: deze sessie biedt inzichten, praktijkvoorbeelden en directe antwoorden van experts uit het veld.
?
Geen geklungel meer met mandaten, maak gebruik van het ITAA-mandatenbeheer en vereenvoudig alle werkPhilippe Vanclooster - Gecertificeerd belastingadviseur & Raadslid ITAA + Luca Filippone - The Value Hub
-
09:00
ITAA e-mandaten zijn elektronische machtigingen die accountants en belastingadviseurs (ITAA-leden) nodig hebben om namens hun klanten toegang te krijgen tot e-services van de FOD Financiën, zoals Tax-on-Web, MyMinfin, enzovoort. Deze mandaten worden aangemaakt en beheerd via het ITAA-portaal.
Kom meer te weten over het gebruik en de mogelijkheden van deze ITAA-mandaten tijdens deze conferentie en start er morgen mee in een paar klikken.
?
Hoe uw kantoor veilig en wel laten organiseren in lijn met de nieuwe norm intern kwaliteitsmanagement ?Rolf Declerck - Gecertificeerd belastingadviseur & Voorzitter van de Commissie Kwaliteitstoetsing
-
11:20
Deze conferentie biedt een helder overzicht van de nieuwe norm rond intern kwaliteitsmanagement voor accountancy- en fiscale kantoren. U ontdekt hoe u uw kantoor efficiënt en veilig kunt organiseren, met aandacht voor risicobeheersing, gegevensbescherming en procesoptimalisatie. Praktische tips, concrete voorbeelden en inzichten uit de praktijk helpen u om de norm niet alleen te begrijpen, maar ook succesvol toe te passen in uw dagelijkse werking.
?
ITAA-stage en wat je er allemaal over moet wetenEddy Valee, Filip Bellemans & Daan Jans - leden van de ITAA Stagecommissie
-
09:00
De ITAA-stage is een belangrijke stap om accountant of belastingadviseur te worden. Weet u echt wat u te wachten staat... en waar u absoluut op moet letten?
🔍 Op het programma:
✅ Het gedetailleerde verloop van de ITAA-stage: taken, verwachtingen en doelstellingen
✅ Cruciale aandachtspunten: wat u absoluut moet weten om te slagen
✅ Veelgemaakte fouten die u tijdens uw stage moet vermijden
✅ Live vragen en antwoorden
Waarom meedoen?
Omdat deze stage de opstap is naar uw carrière als accountant of belastingadviseur.
En zoals bij elke belangrijke stap, kunt u deze het beste goed voorbereid en geïnformeerd beginnen.
?
IZIMI was reeds beschikbaar voor alle Belgen, dus hoog tijd dat ITAA (samen met FedNot) IZIMIPRO voor ondernemingen lanceertBart Van Coile - Voorzitter ITAA
-
10:10
14:50
Izimi is een gratis, persoonlijke, digitale kluis die wordt aangeboden door het Belgische notariaat, waar ieder natuurlijk persoon veilig zijn belangrijke documenten en bezittingen kan opslaan en beheren.
IzimiPro is de professionele versie van Izimi, specifiek gericht op bedrijven en economische beroepen, zoals notarissen en accountants, om bedrijfsdocumenten en akten te delen en bewaren, maar gaat een grote stap verder.
Buiten de garantie op veilige databewaring, wordt er een onderdeel AWW ontwikkeld. Documenten (EID, UBO enz.) delen met andere partijen wordt snel en eenvoudig.
En data van duurzaamheidsrapportering samen brengen, analyseren en dan het duurzaamheidsrapport ook delen met andere partijen. Dit alles met de garantie dat de data van de onderneming niet gebruikt wordt voor andere doeleinden.
Dus nog een extra tool welke uw Instituut voor zijn leden voorziet waar alle documenten op veilige wijze opgeborgen en consulteerbaar zijn.
Kom naar deze uiteenzetting, gegeven door onze Voorzitter en kom vooral meer te weten over de troeven van deze fantastische tool!
?
Schakel een versnelling hoger met de ITAA-norm 4410Bert Bauwens - Gecertificeerd (fiscaal) accountant
-
09:00
Gesteund op ISRS 4410 is de ITAA-norm 4410 van toepassing op samenstellingsopdrachten van diverse soorten van informatie zoals financiële staten, boekhoudkundige voorstellingen, fiscaal en niet-financiële informatie (duurzaamheid).
Non-assurance: De beroepsbeoefenaar verstrekt bij een samenstellingsopdracht geen zekerheid (non-assurance). Maar door diens deskundigheid en de kwaliteitsmaatregelen waarmee het samenstellingsproces is omgeven, kunnen gebruikers een hogere zekerheid ontlenen aan de betrokkenheid van een beroepsbeoefenaar
Het gebruik van de samenstellingsverklaring situeert zich in hoofdzaak bij de jaarrekening maar kan ook op andere informatie toegepast worden en een meerwaarde bieden aan de KMO.
Een goed opgestelde jaarrekening versterkt het vertrouwen van verschillende stakeholders, zoals banken, investeerders, leveranciers en klanten, dankzij heldere en coherente staten die voldoen aan de rapporteringsvereisten.
Kwaliteitslabel: Rekeningen opgesteld volgens ITAA 4410 vormen een kwaliteitslabel dat door de overheidsinstellingen wordt gewaardeerd en in lijn is met de stap naar horizontaal toezicht en de evolutie naar transparantie en coherentie.
Rollen verduidelijkt. De bestuurders blijven verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens; de beroepsbeoefenaar structureert en formaliseert het proces.
Verhoogde kwaliteit. Die vloeit voort uit een gestandaardiseerd, internationaal erkend kwaliteitsproces. De norm 4410 is evenwel principle-based en schrijft geen concrete procedures voor.
Automatisering + deskundige betrokkenheid. Dankzij een hoog automatiseringsniveau wordt de eerste stap (verwerking en aggregatie van financiële gegevens) steeds efficiënter. De beroepsbeoefenaar toont zijn persoonlijke betrokkenheid vooral in de tweede stap: de samenstelling.
Van administratie naar echte samenstelling. Via cliëntdialoog, sectorspecifieke kennis, inzicht in de interne beheersing en afdoende documentatie worden uw dossiers solide en traceerbaar. Geen niet-onderbouwde attesten meer.
?
Toekomstvisie op databeheer Thierry Geerts - CEO BECI - Former Country Director at Google
-
16:00
Deze conferentie is het uitgelezen moment om meer te weten te komen over de toekomst van databeheer en hoe je data veilig kunt beheren, vooral gezien de toenemende complexiteit van cloud-omgevingen en de opkomst van AI.
?
Transparantieverplichtingen van de fiscale overheid bij de inzet van artificiële intelligentie bij de selectie van belastingplichtigen voor controleProfessor Sylvie De Raedt - Hoogleraar fiscaal recht aan de Universiteit Antwerpen en fiscaal jurist
-
10:10
Waarom word ik geselecteerd voor een fiscale controle? In deze sessie wordt ingegaan op wat moet worden beschouwd als selectiecriteria, zeker in een context van toenemend gebruik van artificiële intelligentie. Vervolgens wordt bekeken in welke mate de belastingplichtige van de overheid kan verwachten dat zij transparant zijn ten aanzien van deze criteria.
?
Uw (persoonlijke) gegevens, geen bijzaak – hoe veilig databeheer uw organisatie helpt. William Debakker - GBA (Gegevensbeschermingsautoriteit)
-
10:10
In een digitale wereld waarin gegevens voortdurend worden gedeeld, opgeslagen en verwerkt, is het essentieel dat burgers, professionals en organisaties weten wat (persoonlijke) gegevens zijn en hoe men op een veilige wijze hiermee dient om te gaan. In deze conferentie, geleid door de Gegevensbeschermingsautoriteit, wordt getracht praktische inzichten aan professionals te leveren in het voorkomen van- en behandelen van databreaches. Eveneens wordt stilgestaan bij de mogelijke risico’s van deze databreaches voor betrokkenen, maar ook voor organisaties.
?
Van Belgische boekhoudkundige normen naar IFRS in een wereld met veel data: praktische aspectenGeert Van Mol, Partner EY, IFRS specialist
-
16:00
?
Van risico naar zekerheid: Cyberverzekeringen voor accountants in het digitale tijdperkWillemot Verzekeringen & Hiscox
-
13:40
"In een tijdperk waarin cyberaanvallen steeds geraffineerder en frequenter worden, staan accountantskantoren voor een cruciale uitdaging: hoe bescherm je vertrouwelijke klantgegevens en bedrijfsinformatie tegen digitale dreigingen?
Tijdens deze exclusieve conferentie, georganiseerd in samenwerking met HISCOX en Willemot, duiken we diep in de wereld van cyberverzekeringen op maat van de accountancysector. "
Kies de miniconferenties (15 minuten) die u wilt bijwonen
?
ACERTA - Accountancy in transformatie: digitale tools die het verschil makenNathalie Houben
-
08:30
11:00
15:00
In een wereld waar digitalisering geen optie meer is maar een noodzaak, staat ook de rol van de accountant onder druk én in transformatie. MyAcerta speelt hierin een sleutelrol. Tijdens deze mini-conferentie nemen we je mee in de nieuwste digitale oplossingen die Acerta ontwikkelde voor en samen met accountants. Van slimme simulatietools tot naadloze integraties met boekhoudsoftware, van geautomatiseerde journaalposten tot realtime rapportering en centraal dossierbeheer. Acerta evolueert mee met de noden van de moderne accountant.
?
ACCOUNTON - Slimmer samenwerken tussen accountant en klantDimitri Janssens
-
12:45
Efficiënte samenwerking is dé sleutel tot tevreden klanten en een vlot draaiend kantoor. In deze sessie ontdekt u hoe het Accounton-platform en het Kamigo-klantenportaal de communicatie, documentuitwisseling en taakopvolging tussen u en uw klanten drastisch verbeteren.
We tonen hoe u via een centrale omgeving dossiers beheert, taken opvolgt, documenten laat ondertekenen en klanten automatisch herinnert aan openstaande acties. Minder losse e-mails, minder zoekwerk, meer tijd voor advies en waardecreatie.
Ontdek hoe Accounton en Kamigo samen de kloof dichten tussen accountant en ondernemer.
?
ADMINPULSE - Shift van document verwerker naar adviesverlenerTom Verachtert A&T accountants
-
14:15
“Onze job houdt steeds minder de verwerking van documenten in en meer adviesverlening.” Tom Verachtert vertelt hoe A&T Accountants zich organiseren om hierop in te spelen.
?
ai-gust - Van accountant naar adviseur met aiGUST!Thomas De vos
-
09:00
11:45
14:45
Dankzij onze meeting flow, begrijpt uw klant onmiddellijk wat zijn cijfers willen zeggen.
?
ALLEGRO - Peppol toegepast: zo werkt het échtTessa Mommaerts
-
09:00
11:00
14:30
?
AMONIS - Pensioenpijlers: uw gids om de keuzes van uw klanten te begeleiden en te optimaliserenCathy Gyselinck
-
13:21
In België worden de aanvullende pensioenen ingedeeld in verschillende pijlers.
Tijdens deze sessie ontdekt u met welke pijler u best start, afhankelijk van de status van uw zelfstandige klant, en hoe u elke stap fiscaal optimaal kunt benutten. U krijgt praktische tips om een pensioenstrategie op maat en fiscaal voordelig uit te bouwen.
?
AMONIS - VAPZ en Sociaal VAPZ uitgelegd: zo adviseert u zelfstandigen optimaalCathy Gyselinck
-
09:54
Wilt u zelfstandige klanten optimaal begeleiden in hun pensioenplanning?
Het Vrij Aanvullend Pensioen voor Zelfstandigen (VAPZ) is een van de meest interessante fiscale tools om het wettelijk pensioen aan te vullen. Tijdens deze sessie ontdekt u hoe u het verschil tussen het gewone en het sociaal VAPZ duidelijk uitlegt aan uw klant, wat de stortingsmogelijkheden zijn, en hoe u het fiscale én parafiscale voordeel concreet in kaart brengt.
U krijgt praktische tips om verschillende scenario’s te vergelijken en zo uw klanten een doordacht pensioenadvies te geven.
?
BANQUP - Van factuur tot betaling, in één rechte lijnFrederik Billiet
-
11:05
Waarom een geïntegreerd platform voor documenten én betalingen de enige keuze is. In deze sessie leggen we het u haarfijn uit.
?
BEANCOUNTER - iStart: Het platform waarmee je makkelijk en snel een onderneming opricht!Aaron
-
10:00
11:30
Een bedrijf oprichten tijdrovend? Niet met iStart. Wij regelen alles: van een ondernemingsnummer tot een sluitend financieel plan. Supersnel, volledig digitaal én zonder gedoe. De snelste oprichting in België? Da’s iStart.
?
BEANCOUNTER : Het slimste platform voor PB aangiftes, loonbeheer en loonoptimalisatie!Gijs / Eveline
-
08:30
09:30
13:40
14:10
15:40
16:10
Het bestaat : 1 platform dat PB berekeningen, loonbeheer voor bedrijfsleiders als loonoptimalisatie koppelt en voor tijdswinst en automatische adviezen zorgt.
?
BEANCOUNTER: Het slimste platform voor PB aangiftes, loonbeheer en loonoptimalisatieGijs
-
10:30
Het bestaat : 1 platform dat PB berekeningen, loonbeheer voor bedrijfsleiders als loonoptimalisatie koppelt en voor tijdswinst en automatische adviezen zorgt.
?
BILLIT - Peppol 2026: de eerste stap op weg naar ViDA 2030Luc Bourdeaud'hui
-
09:00
10:00
11:00
13:00
14:00
15:00
16:00
Peppol 2026: een nieuwe realiteit voor ondernemers en accountants. Hoe bereidt dit ons voor op ViDA 2030 (VAT in the Digital Age) in Europa
?
BIZZCONTROL - 💡 AI in accountancy – jouw springplank naar geautomatiseerd adviesNicholas De Nil & Delfien
-
11:00
13:45
Hoe maak je met jouw huidige team de sprong van compliance naar adviesverlening?
In deze sessie ontdek je hoe de AI-agent in Bizzcontrol fungeert als persoonlijke assistent én expert, die jouw medewerkers ondersteunt om te evolueren tot échte business controllers.
Praktisch, concreet en klaar voor directe toepassing.
?
BIZZCONTROL - 🚀 Bizzcontrol 2.0 – next level adviesverlening in actie!Nicholas De Nil & Delfien
-
14:45
De toekomst van adviesverlening begint hier. Ontdek in 15 minuten alles wat Bizzcontrol 2.0 te bieden heeft:
• Vernieuwde look & feel voor maximale gebruiksvriendelijkheid
• Geavanceerd monitoren van alle dossiers
• Automatische AI-adviesrapporten
• Een exclusieve preview van onze benchmarking-module
Een blik achter de schermen van de nieuwste innovaties, zodat jij als eerste het verschil kan maken bij jouw klanten.
?
BOTHIVE - Hectisch PB-seizoen achter de rug? Volgend jaar kan het beter!Jany Deschoolmeester
-
12:00
16:00
Het persoonlijkbelastingseizoen kan hectisch en tijdrovend zijn. In deze minisessie delen we praktische tips en slimme oplossingen om volgend jaar efficiënter te werken, stress te verminderen en de workflow soepeler te laten verlopen.
?
BOTHIVE - Informatie centraliseren met AI: efficiëntie voor de accountantJany Deschoolmeester
-
09:00
13:00
In deze minisessie laten we zien hoe AI versnipperde informatie – van overheidsbronnen tot CRM en boekhouding – kan bundelen tot één overzicht. Minder zoeken, sneller inzicht en meer tijd voor waardevol advies
?
BOTHIVE - Is jouw kantoor al in orde met AI-policy? Ontdek hoe je hiermee in orde kunt zijnBrecht Valcke
-
10:30
14:30
De Europese AI-act vraagt van organisaties dat ze een AI-policy hebben. In deze minisessie bespreken we op een laagdrempelige manier wat dit betekent voor accountantskantoren en geven we praktische tips om je kantoor snel op weg te helpen.
?
BOTHIVE - Leer hoe je veelvoorkomende processen kan automatiseren en opvolg mailtjes vermijdtBrecht Valcke
-
11:15
15:15
Veelvoorkomende administratieve processen kosten veel tijd en leiden vaak tot eindeloze opvolg-mails. In deze minisessie ontdek je hoe je met slimme automatisering routinewerk stroomlijnt, fouten vermindert en meer ruimte creëert voor advieswerk
?
BOTHIVE - Ontdek hoe AI jouw mails automatisch beantwoordtJany Deschoolmeester
-
09:45
13:45
E-mail slurpt veel tijd op voor accountants. In deze minisessie laten we zien hoe onze AI-mailplugin inkomende berichten automatisch samenvat en waar mogelijk beantwoordt, zodat je grip houdt op je inbox en meer tijd overhoudt voor advieswerk.
?
CALLPLUS - Aandelenoptieplannen voor bedrijfsleiders (exclusief voor accountants)Michaël Ninnin
-
09:30
14:30
Korte voorstelling van welke meerwaarde die je kan bieden als accountants aan je klanten. Gebruik aandelenopties voor bedrijfsleiders als interessante verloningstechniek met betere performanties dan uitbetalen van lonen en/of dividenden
?
CASEWARE - Bijzondere opdrachten in de praktijk: ontbinding, vereffening en omzettingTeam Caseware
-
10:00
?
CASEWARE - Jouw jaarafsluitingsdossier volledig compliant voor de kwaliteitstoetsingTeam Caseware
-
12:30
13:30
?
CASEWARE - Ontdek de geautomatiseerde notulen en verslagen van Caseware WinAccTeam Caseware
-
10:30
?
CASHFEED - En wat als Peppol je nu eens 10x sneller kan maken?Stijn Heuninck, CEO
-
08:40
10:40
12:40
14:40
Hoe admin een stuk efficiënter kan voor ondernemers in het Peppol-tijdperk
?
CLOCKASSIST - Automatische urenregistratieTom van Eijmeren - Dennis Lander
-
09:00
10:30
12:00
13:30
15:00
16:00
De geautomatiseerde AI powered urenregistratie van ClockAssist maakt het gemakkelijker en nauwkeuriger om uren te schrijven.
?
CODACLEAN - De CODA à CODB : la suite logique, toujours au prix justeAntonietta Piazza
-
08:30
09:30
10:30
11:30
13:00
15:00
Les écritures comptables passent de plus en plus par des fichiers aux noms parfois mystérieux. En quinze minutes, découvrez les incontournables – du CODA au tout nouveau CODB – et repartez avec 5 conseils pratiques pour automatiser vos flux au prix juste.
?
CODACLEAN - Van CODA naar CODB: het logisch vervolg, altijd aan de juiste prijsAntonietta Piazza
-
09:00
10:00
11:00
12:00
14:00
16:00
Boekhoudkundige geschriften worden steeds vaker verwerkt via bestanden met soms mysterieuze namen. Ontdek in vijftien minuten de essentie – van CODA tot de gloednieuwe CODB – en ga naar huis met 5 praktische tips om uw processen te automatiseren tegen de juiste prijs
?
COMAX - Van verplichting naar voordeel: hoe je automatisering inzet als troefEllen Van Muylder / Michaela Steger
-
09:00
09:45
11:15
12:45
14:15
15:00
15:45
De nieuwe verplichtingen vanuit de overheid zijn geen keuze meer, maar een realiteit. Vanaf 1 januari 2026 wordt Peppol verplicht, de omschakeling naar e-Box Enterprise is volop aan de gang, en de nieuwe deadlines voor UBO-registraties zijn al even van kracht. Hoe zorg je ervoor dat die verplichtingen geen bron van stress worden, maar net een kans om je dienstverlening te versterken? Tijdens deze mini-conferentie tonen we hoe je met slimme automatisering niet alleen tijd wint, maar ook fouten voorkomt, vertrouwen opbouwt en de relatie met je klant verdiept. Aan de hand van concrete voorbeelden en klantengetuigenissen demonstreren we hoe je met COMAX peppol, COMAX ebox, COMAX ubo, COMAX vat en COMAX pb je klanten proactief kan ontzorgen, terwijl jij de touwtjes stevig in handen houdt.
?
COMPANYWEB - Van WCO-verplichting naar efficiënte compliance: Hoe Companyweb de beoordeling van bedrijfscontinuïteit vereenvoudigtThomas Selleslagh
-
11:00
12:00
13:00
14:30
16:00
Het ITAA biedt u gratis toegang tot Companyweb. Deze presentatie richt zich op de praktische uitvoering van uw WCO-verplichtingen als accountant of boekhouder. We tonen hoe u met Companyweb efficiënt de knipperlichten kunt detecteren die de bedrijfscontinuïteit bedreigen en hoe het platform u ondersteunt bij het nakomen van deze verplichting. Zo bent u beter gewapend om uw WCO-verplichtingen professioneel en efficiënt na te komen, terwijl u uw cliënten optimaal begeleidt.
?
CREATIVE SHELTER - Auteursrechten in de IT-sector: het kan terug vanaf 2026. Creative Shelter Team
-
09:00
09:30
10:00
10:30
11:00
11:30
12:00
13:00
13:30
14:00
14:30
15:00
15:30
16:00
16:30
"Creative Shelter is jouw expert in auteursrechten. En zeker als het gaat over actuele topics, zoals het Zomerakkoord.
In onze mini-conferentie krijg je een update over:
● de fiscale aspecten van auteursrechten;
● welke impact heeft het Zomerakkoord op auteursrechten voor de IT-sector;
● hoe jij daarop kan anticiperen voor de IT-dossiers binnen jouw kantoor.
Kom luisteren en start vlot en voorbereid aan het nieuwe jaar.
Honderden accountants raden Creative Shelter al aan bij hun klanten om hun auteursrechten correct te verzilveren. "
?
FID-MANAGER : Verordening (EU) 2024/1624 AML: nog maar 13 maanden tot 2027Jennifer Bauwens
-
08:30
09:30
10:30
11:30
12:20
13:00
13:40
14:30
15:30
De klok tikt: bereid u voor op de inwerkingtreding van Verordening (EU) 2024/1624 inzake de bestrijding van witwassen. Focus op de belangrijkste verplichtingen tegen 2027 – en ontdek hoe FID-Manager u kan helpen deze efficiënt in uw processen te integreren.
?
FYNDERA - Klantenvragen beantwoorden met AITijl Coenen
-
09:00
13:00
Twijfel je aan de correctheid van chatGPT om vragen van klanten te beantwoorden? In deze mini-conferentie bespreken we alternatieve AI modellen die zich specialiseren in Belgische fiscale wetgeving om jouw te helpen sneller betere antwoorden te geven.
?
HANNA - Financieel plan voor een oprichting: snel maar rigoureusAnn Vanhakendover
-
08:45
12:00
14:00
16:30
Leer een financieel plan opstellen voor de oprichting van een onderneming in overeenstemming met het juridische kader. De opleiding omvat een korte bespreking van de wettelijke verplichtingen en een praktisch voorbeeld.
?
HANNA - Uitkeringstest: betrouwbaar en conform in minder dan 10 minutenAnn Vanhakendover
-
10:25
Ontdek het belang van de uitkeringstest en leer hoe u deze effectief en nauwkeurig kunt uitvoeren. De opleiding behandelt de belangrijkste elementen om de betrouwbaarheid van de test te waarborgen.
?
HANNA - Wees proactief: waarschuw je klant vooraleer zijn kassituatie uit de hand looptAnn Vanhakendover
-
13:00
15:45
Leer hoe je een eenvoudige, efficiënte budgetmonitoring kunt instellen om uw resultaat en kasplanning op te volgen. Bied je klanten proactieve ondersteuning door ze te waarschuwen vooraleer het misgaat.
?
HORUS - Controle van btw-aangiftenGunther Slaets
-
09:00
11:00
Controleer en verifieer jouw btw-aangifte in enkele seconden dankzij AI
?
HORUS - Falco: Peppol & Elektronische factureringGunther Slaets
-
10:00
14:30
Ontdek onze Falco-app, beschikbaar voor al jouw klanten
?
HORUS - NBB: De indiening van jaarrekeningen van A tot Z beheersenGunther Slaets
-
12:00
15:30
Hoe genereer je je NBB in 3 klikken?
?
ING - Van digitale bankdiensten tot slimme fiscale keuzesTeam ING
-
09:50
12:15
13:00
14:30
Ontdek hoe digitale tools je werk kunnen verlichten en hoe je fiscaal nog meer kan optimaliseren.
?
INSTACLAUSE - Belangenconflicten: aandachtspunten voor accountantsJesse Pieters
-
10:15
Instaclause neemt je mee in de praktijk van belangenconflicten, met een focus op wat écht telt voor accountants. In deze sessie krijg je heldere inzichten en direct toepasbare tips om juridische risico’s te beperken en sterker te adviseren.
Wat mag je verwachten?
- Hoe je belangenconflicten herkent en correct rapporteert
- Actuele aandachtspunten en praktische inzichten
- Concrete tips om je werk efficiënter en veiliger te maken
Een korte maar krachtige infosessie boordevol waardevolle takeaways – ideaal voor elke accountant die up-to-date wil blijven.
?
INSTACLAUSE - Vennootschappen correct ontbinden en vereffenen in 10 minutenImane Nassah
-
14:45
Veel accountants zien op tegen de tijdrovende administratie en complexiteit van vrijwillige ontbindingen en vereffeningen. Instaclause maakt daar komaf mee. In deze sessie ontdek je hoe eenvoudig en efficiënt je zélf vennootschappen kan ontbinden en vereffenen – volledig digitaal, in minder dan tien minuten.
Wat mag je verwachten?
- Hoe je dankzij deze oplossing een enorme tijdswinst boekt en jouw rol als sparringpartner voor cliënten versterkt
- Hoe Instaclause met een slimme vragenflow 13 nodige documenten opstelt voor een correcte ontbinding en vereffening van bijvoorbeeld een CommV of VOF
- Praktische tips om dit proces vlot te integreren in je dagelijkse werking
Met Instaclause wordt een complexe procedure plots supersnel en eenvoudig. Jij houdt tijd en energie over, je cliënten krijgen een efficiënte service, en samen bouw je verder aan een sterke vertrouwensrelatie.
?
INTELLIFIN - Van balans tot belasting: impact van de meerwaardebelastingKristel Hermans - Katrien Vanlangenaker
-
12:30
14:00
15:30
"Van balans tot belasting: impact van de meerwaardebelasting
De nieuwe regels rond meerwaardebelasting komen eraan … maar wat betekent dat concreet voor jouw kmo-klanten? In deze miniconferentie geven we je een overzicht van de impact en hoe jij als accountant ondernemers daarbij optimaal begeleidt.
We zoomen in op:
• de waardebepaling van een vennootschap op 31/12/2025,
• de evolutie van de waarde in de jaren nadien,
• en hoe je de fiscale impact van een verkoop inzichtelijk maakt."
?
INTELLIFIN - Van tussentijdse cijfers naar raming voorafbetalingenKristel Hermans - Katrien Vanlangenaker
-
09:30
10:15
11:45
"Van tussentijdse cijfers naar voorafbetalingen
Dankzij de tussentijdse rapportering krijg je snel zicht op de actuele resultaten van je klant. Met de forecastfeature maak je hieruit een projectie tot het einde van het boekjaar.
En het wordt nog makkelijker: voeg verworpen uitgaven en fiscale correcties toe, laat de Ondernemingsradar de belasting berekenen en geef je klant een onderbouwd advies over de optimale voorafbetaling."
?
KBC & Soluz.io - E-invoicing is just a distraction!Olivier Smekens
-
13:15
15:00
"Ontdek hoe e-facturatie niet alleen een wettelijke verplichting is, maar ook een katalysator kan zijn voor innovatie en groei bij KMO’s.
Als toonaangevende financiële speler biedt KBC geïntegreerde e-facturatieoplossingen die bedrijven helpen hun facturatieprocessen te stroomlijnen en waardevolle inzichten te verkrijgen.
Daarnaast laat Olivier (CEO Soluz.io) zien hoe facturatiedata de basis vormt voor nieuwe diensten die efficiëntie, nauwkeurigheid en bedrijfscontinuïteit bevorderen.
Belangrijkste Leerpunten:
• Hoe KBC haar expertise op het gebied van cyber- en databeveiliging, KYC-competenties en vertrouwen inzet om veilige en innovatieve oplossingen te bieden.
• Waarom e-facturatie meer is dan een verplichting – het is een krachtig middel om processen te optimaliseren en bedrijfsdoelen te behalen.
• Hoe wettelijke verplichtingen benut kunnen worden om groei en inzichten te stimuleren, specifiek toegesneden op de behoeften van KMO’s"
?
KBC & Soluz.io - Slimmer samenwerken met ondernemers dankzij de e-facturatiekoppeling in KBC mobileThomas Embrechts
-
09:30
11:30
14:30
De manier waarop accountants en ondernemers samenwerken evolueert razendsnel.
Ondernemers willen vandaag meer grip op hun cijfers, minder administratie en directe inzichten.
KBC speelt hierop in met slimme digitale oplossingen die de samenwerking efficiënter maken.
Via KBC Mobile kunnen ondernemers hun facturen eenvoudig beheren én betalen, rechtstreeks vanuit hun boekhoud- of facturatiepakket.
Dat betekent minder fouten, minder dubbel werk en meer overzicht voor jou én je klant.
Ook Kate, de digitale assistent in KBC Mobile, helpt ondernemers hun administratie pro-actief op te volgen in plaats van te wachten tot het laatste moment elk kwartaal.
KBC kiest bewust voor software-onafhankelijkheid en integreert zoveel mogelijk pakketten.
Zo ondersteunen we een brede waaier aan boekhouders en ondernemers, ongeacht hun softwarekeuze.
Benieuwd hoe jij hier als accountant de voordelen van kan ervaren?
Ontdek het tijdens deze mini-conferentie!
?
LARCIER - Bespaar 30% van uw tijd dankzij AI Nils Van Den Keybus, Guillaume Herinckx
-
12:45
Versnel het opstellen van uw adviezen dankzij tools die repetitieve taken automatiseren en uw juridische opzoekingen stroomlijnen.
Een praktische aanpak, speciaal ontwikkeld voor accountants.
Ga naar huis met onmiddellijk toepasbare oplossingen in uw kantoor!
?
LARCIER - BTW: Nieuwigheden, trends en aandachtspuntenBart Buelens
-
10:45
12:15
Kom de laatste trends, actualiteiten en aandachtspunten op het gebied van BTW ontdekken tijdens onze mini-conferentie. Sluit de sessie af met een demonstratie van prompting via onze AI-oplossing.
?
LARCIER - Vennootschapsbelasting: recente ontwikkelingen en huidige uitdagingenCharlotte Mesken en Tayfun Anil
-
14:15
15:45
Ontdek de nieuwste ontwikkelingen van de ISOC en de huidige uitdagingen tijdens onze mini-conferentie. Sluit de sessie af met een demonstratie van prompting via onze AI-oplossing.
?
LIANTIS - Maak kennis met Lia, de hr-app voor jouw kantoor Jessie Vanneuville - Kirsten Livens
-
10:25
11:40
Personeelsadministratie hoeft geen tijdrovende rompslomp te zijn. Tijdens deze mini-conferentie ontdek je hoe Lia, het medewerkersplatform van Liantis, je als werkgever helpt om meer inzicht te krijgen in je hr-administratie. Met o.a. een slimme koppeling tussen onkosten, ziekte en verlof met de kalender van je medewerkers, win je heel wat tijd én vermijd je fouten. Ook het makkelijk delen van updates en documenten met je team, zorgt voor meer efficiëntie en tijdwinst.
?
LIANTIS - Slim verlonen zonder extra kosten: ontdek de Loonoptimalisatiezoeker Loes Sneppe
-
10:00
11:15
Als accountant weet je dat verlonen veel meer is dan brutolonen uitbetalen. Met de Liantis-loonoptimalisatiezoeker ontdek je in enkele klikken welke alternatieve verloningsvormen je kan inzetten, zowel voor je klanten als voor je eigen kantoor. Van maaltijdcheques tot mobiliteitsbudgetten, van extra vakantiedagen tot pensioenopbouw: tijdens deze mini-conferentie ontdek je hoe deze tool je helpt om advies op maat te geven én je eigen loonpakket te verfijnen.
?
LIANTIS - Van loonkost tot absenteïsme: krijg meer grip op je hr-beleid Jeroen Bauwens - Kirsten Livens
-
10:50
12:05
Zowel jij als je klanten-werkgevers nemen dagelijks belangrijke hr-beslissingen. En die baseer je best op concrete cijfers. Tijdens deze mini-conferentie ontdek je hoe je met het digitale dashboard Mijn onderneming in cijfers snel inzicht krijgt in de cijfers achter het personeelsbeleid. Denk aan loonkost, absenteïsme, personeelsverloop en hoe jouw loonbeleid scoort tegenover sectorgenoten. Heldere visuals geven je meteen een duidelijk beeld, terwijl je de onderliggende cijfers makkelijk kan exporteren. Kortom, alles wat je nodig hebt om onderbouwde beslissingen te nemen.
?
LUCY - Grip op je Peppol-flow als accountantMitch Peeters
-
12:15
Tientallen facturatiesoftware, verschillende boekhoudpakketten, en straks een stortvloed aan Peppol-facturen... Zie je de chaos al voor je? Geen paniek! In deze hands-on demo toont Mitch Peeters, Business Development Representative bij Lucy, hoe de Lucy-software de orde herstelt voor accountants zoals jij.
Je ontdekt hoe je met Lucy:
Een centrale, uniforme Peppol-flow voor ál je klanten opzet.
De volledige controle behoudt, ongeacht welke facturatiesoftware je klant gebruikt.
Tijd bespaart en fouten voorkomt dankzij een slim, geautomatiseerd proces.
?
LUCY - E-invoicing na 2026Philippe Kimpe
-
14:15
Oké, in 2026 is iedereen ‘Peppol-proof’. Maar wat dan? De echte waarde van e-invoicing via Peppol ligt in wat er ná de verplichting mogelijk wordt..
Philippe Kimpe, e-invoicing expert en co-auteur van ‘E-facturatie Ontcijferd’, schetst een helder beeld van de opportuniteiten die voor het grijpen liggen. Denk aan real-time financiële inzichten, benchmarking en cashflowmanagement. Ontdek hoe je de data die via Peppol stroomt, kunt omzetten in waardevol advies voor je klanten en je kantoor. Kortom, maak van een verplichting jouw strategische voorsprong.
?
MONIZZE - Business gift: hoe uw zakelijke geschenken omzetten in een fiscaal voordeelMarie Wautlet
-
15:00
Discover how business gift aligns business generosity with smart tax efficiency for lasting impact.
?
MONIZZE - Flexibele verloning & mobiliteitsbudget: hoe dit toegankelijk maken voor kmo’sMarie Wautlet - Hannes Van Roy
-
10:00
14:00
Tips & tricks om met klanten te delen + Q&A
?
MONIZZE - Verhoging van de nominale waarde van de maaltijdcheques van 8 naar 10: wat u moet wetenMarie Wautlet - Hannes Van Roy
-
11:00
12:00
16:00
Fiscale voordelen, tips & tricks: hoe zich voorbereiden + Q&A
?
NEBRA - LiquidatiereservesNathalie Neulants
-
14:00
Nieuwe regelgeving rond de uitkering van de liquidatiereserves
?
NEBRA - Nebra & Fiscale afsluitingGunther Slaets
-
11:30
16:00
Sluit effectief af met Nebra: bespaar tijd, win aan nauwkeurigheid
?
NEBRA - Nebra en fiscale dossiersGunther Slaets
-
09:30
15:00
Vereenvoudigde belastingaangiften met Nebra: alles wat je moet weten
?
NEBRA - Optimalisatie WerkkapitaalIsabelle Schoemans
-
10:30
Hoe optimaliseer je het best je werkkapitaal
?
ODOO - Slim, snel en simpel elektronische facturatieAude Cloetens - Loic De Greef - Wynand Tastenhoye
-
10:00
12:00
14:00
16:00
E-facturen zonder gedoe, 100% gratis dankzij Odoo en Peppol.
?
ONFACT - Online samenwerking tussen accountant en ondernemer: de sleutel tot maximale informatie-aanleveringBart Coopman
-
08:00
09:20
10:40
12:00
14:20
15:40
Ontdek hoe uw KMO-klanten moeiteloos de stap naar digitale administratie kunnen maken via laagdrempelige online tools. Een breed scala aan bedrijfsdocumenten (aan- en verkoopfacturen, financiële dagboeken, dagontvangstenboek, overheidsdocumenten, overige bedrijfsdocumenten, …) kan op die manier digitaal aangeleverd worden aan de accountant.
?
ONFACT - PEPPOL voor KMO's in de praktijkBart Coopman
-
08:40
10:00
11:20
13:40
15:00
Ontdek hoe uw KMO-klanten moeiteloos de stap naar e-facturatie kunnen maken. Via intuïtieve digitale tools die verbonden zijn met het PEPPOL-netwerk, wordt e-facturen opstellen, verzenden en ontvangen kinderspel. Uw eigen boekhoudkundige verwerking wordt bovendien mee gefaciliteerd.
?
PARTENA - Meet and Greet the new toolingPartena Professional-team
-
09:00
11:00
15:00
Ontdek onze nieuwste tooling en hoe data uit te wisselen
?
PENNEO - Stop met ondertekenen zoals je grootoudersKarl Stoye
-
12:15
15:45
Deze sessie verkent de evolutie van digitale handtekeningen, demonstreert hun effectiviteit en veiligheid, en toont praktijkvoorbeelden van hoe bedrijven hun processen stroomlijnen met moderne oplossingen.
Of je nu de efficiëntie wilt verbeteren, de veiligheid wilt verhogen, of gewoon voorop wil blijven, deze mini-conferentie biedt waardevolle inzichten en praktische tips voor een soepele overgang naar elektronische handtekeningen. Mis deze kans niet om je documentondertekenproces te revolutioneren en ontdek nieuwe tools die je bedrijf vooruit kunnen helpen.
?
PLUXEE - Beheer de extralegale voordelen van je klanten via het Pluxee partnerportaalKristof Vermeulen
-
12:45
13:15
In deze sessie legt Kristof Vermeulen (Strategic Partner Manager) alles uit over Pluxee for Partners, hét platform dat voor jou mogelijk maakt gemakkelijk de extralegale voordelen van je klanten te beheren, zoals de maaltijdcheque (Pluxee Lunch), de ecocheque (Pluxee Eco), de cadeaucheque (Pluxee Cadeau) en sport & cultuurcheque (Pluxee Sport & Cultuur).
?
PROBOSS - Aandelenoptieplannen voor bestuurders van vennootschappen.Jonah Okpala - Matthias Vanspauwen
-
09:00
10:30
13:30
15:00
Een aandelenoptieplan (AOP) is een aanvullende beloningsoplossing voor bestuurders van vennootschappen die de belastingdruk op hun salaris willen optimaliseren.
?
RESULTX - ESG voor kmo’s: snel, efficiënt en zonder zorgenAndries Paesen - Co-founder & CEO
-
09:40
11:40
13:40
15:40
"Veel kmo’s willen aan de slag met ESG, maar raken verstrikt in processen die niet voor hen ontworpen zijn. Herkenbaar? Plots vraagt een klant een EcoVadis-beoordeling, wil de bank een duurzaamheidsrapport zien of vraagt een investeerder naar diversiteitscijfers. Je wil antwoorden geven, maar waar begin je? Je zoekt online naar hulp, maar komt terecht bij dure software voor grote bedrijven. Dus probeer je het zelf met Excel, Word en losse documenten. Dat lapwerk houdt geen stand. Klant kwijt. Financiering afgewezen. Deal verloren. Zonder heldere ESG-aanpak mis je kansen en ondermijn je de bedrijfsvooruitzichten.
In deze workshop leer je hoe je als kmo efficiënt met ESG start, zonder extra last.
We tonen welke vragen je kan verwachten, hoe je je eenvoudig voorbereidt en welke tools echt werken voor jouw bedrijf aan de hand van voorbeelden en praktische tips. Toegankelijk, haalbaar en direct toepasbaar. ESG, eindelijk op maat van kmo’s."
?
SAFEBYTE - Boekhouding onder vuur: hoe hackers u vinden en wat u eraan kunt doenArthur Coudron
-
12:00
16:00
Een prikkelende sessie waarin echte hackingincidenten uit de accountancysector worden besproken en een live demonstratie van enkele beperkte cyberaanvallen.
?
SAFEBYTE - Menselijke firewall: hoe uw medewerkers de zwakste én sterkste schakel kan zijnArthur Coudron
-
10:00
14:00
De gevaren van phishing worden onthuld, met een korte live demo die laat zien hoe snel en eenvoudig een aanval kan plaatsvinden, zou jij erin trappen?
?
SCRADA - Digitaal dagontvangsten- en kasboek in de praktijkJeffrey Baeke
-
11:00
14:00
Maak kennis met hoe een digitaal dagontvangstenboek, centralisatieboek en kasboek kunnen gebruikt worden en wat de wettelijke verplichtingen zijn. Welke voordelen de digitale boeken hebben voor zowel ondernemer als accountant. Afhankelijk van de onderneming kan dit volledig automatisch door koppelingen met kassasystemen, webshops en betaaldiensten of kunnen bepaalde gegevens handmatig aangevuld worden door de ondernemer voordat ze doorgestuurd worden naar de boekhouding.
?
SCRADA - Dubbele omzet bij B2C bedrijvenJeffrey Baeke
-
09:00
12:00
15:00
Dubbele omzet waarbij een kasticket eens als dagontvangsten en eens als verkoopfactuur in de boekhouding zit, komt vaak voor bij B2C bedrijven. Vaak wordt dit nu manueel opgelost in de boekhouding wat zorgt voor extra werk, niet alleen omwille van dubbele omzet maar ook omwille van betalingen. Kom te weten hoe dit eenvoudig kan zonder extra werk voor u als accountant en voor uw klanten.
?
SCRADA - Peppol bij B2C bedrijvenJeffrey Baeke
-
10:00
13:00
16:00
Peppol is ook belangrijk voor B2C bedrijven. Hun inkomende facturen komen binnen via Peppol en af en toe moeten ze facturen maken aan bedrijven die ook via Peppol moeten verstuurd worden. Omdat B2C bedrijven vaak kassa's en webshops hebben, hebben ze vaak meerdere programma's nodig. Kom ontdekken hoe dit efficient kan.
?
SILVERFIN - De aangifte personenbelasting - nu nog efficiënter en eenvoudiger met de PB Assistent van Accounton en SilverfinAccounton & Silverfin
-
15:45
Tax-on-web, MyMinfin, CRM-systemen, e-mail of telefoon… De informatie voor de aangifte personenbelasting komt via talloze kanalen binnen. Het combineren van al die bronnen tot een foutloze aangifte is allesbehalve eenvoudig.
De PB Assistent van Accounton en Silverfin kan u hierbij helpen. Deze centraliseert alle gegevens, bewaart ze jaar op jaar en zet ze automatisch klaar in het aangifteformulier van de klant. Dankzij de integratie met Silverfin wordt ook extra informatie geïntegreerd en verloopt de berekening rechtstreeks in het vertrouwde portaal. Zo kan uw kantoor sneller, efficiënter en stressvrij aan de slag met voorbereiding, berekening en indiening.
?
SILVERFIN - Nieuw in Silverfin: klantgesprekken eindelijk centraalIne Bastiaenssen
-
11:30
Maak kennis met Talking Points: dé manier om alle gesprekspunten met je klant centraal te verzamelen en gestructureerd op te volgen. Geen losse post-its meer of versnipperde communicatie – alles op één plek, klaar voor opvolging en presentatie.
?
TWIKEY/PAYT - Hoe zorgt een accountantskantoor ervoor dat facturen correct en tijdig betaald worden?Jan & Mattiece
-
09:00
10:00
11:00
13:00
14:00
15:00
16:00
Factuurverzending, opvolging en het gebruik van domiciliëring spelen een belangrijke rol in het tijdig innen van betalingen. Tijdens deze sessie lichten Jan van Twikey (domiciliëringsexpert) en Mattiece van Payt (creditmanagementexpert) toe hoe processen rond creditmanagement en automatische betalingen in de praktijk georganiseerd kunnen worden. Daarbij wordt ook ingegaan op de manier waarop deze aanpak de DSO (Days Sales Outstanding) kan verlagen.
?
TWINNTAX - Innovatie : PB als kern van een volledig ecosysteem voor uw dossiers van zelfstandigen.Gull Mahmood
-
08:15
09:05
09:55
10:45
11:35
12:25
13:15
14:05
14:55
15:45
Facturatie, Peppol, uitwisselingsplatform, overzicht van beroepskosten… Alles is naadloos verbonden rond onze PB-module. Deze unieke integratie zorgt voor vlotte uitwisselingen met uw zelfstandige klanten en vereenvoudigt het beheer van hun dossiers aanzienlijk.
In slechts 15 minuten ontdekt u hoe Twinntax de PB centraal stelt binnen een krachtige ecosysteem, u kostbare tijd bespaart en u in staat stelt uw cliënten een bijzonder aantrekkelijk PEPPOL-aanbod te presenteren.
?
TEAMLEADER - De AI meeting assistent voor accountants.Dylan Vandekerckhove
-
11:30
In deze praktische sessie toont Dylan hoe Vectera als AI meeting assistent de manier waarop accountants hun klantgesprekken organiseren kan verbeteren. Van het automatisch bewaren van meeting notities per klant tot het bijhouden van een gestructureerde historiek van besproken rapporten en documenten. Vectera zorgt voor meer overzicht, minder manueel werk en een efficiëntere opvolging van elk gesprek. Dylan deelt concrete use cases uit het veld en laat zien hoe kantoren vandaag al het verschil maken met Vectera!
?
TEAMLEADER - De sleutel tot slimmer samenwerken tussen accountant en ondernemer.Arnout Willequet
-
13:15
"In deze sessie toont Arnout hoe Teamleader inspeelt op brede waaier aan type ondernemers, met een productaanbod dat perfect aansluit op de noden van zowel startende zelfstandigen als groeiende KMO’s. Van een bijberoeper die met Dexxter zijn eerste stappen zet, over een eenmansvennootschap die structuur zoekt via Teamleader One, tot de mature onderneming (met medewerkers) die met Teamleader Focus haar volledige werking wil stroomlijnen: voor elk profiel is er een gepaste digitale oplossing.
Arnout licht toe hoe accountants hun klanten eenvoudig kunnen begeleiden naar de juiste tool, hoe ze daarbij hun eigen adviesrol versterken en hoe de integratie met het PEPPOL netwerk zorgt voor een toekomstgerichte aanpak die conform is met de nieuwste regelgeving. Verwacht een praktijkgerichte sessie vol herkenbare voorbeelden en concrete tips!"
?
TEAMLEADER - Zo gebruiken andere accountants Dexxter en blijven ze éénmanszaken efficiënt servicen.Giel Thomas
-
10:00
Accountants die met Dexxter werken, moeten hun business model herdenken. De ondernemer en de technologie doen meer zelf, zo moet de accountant er minder tijd in stoppen. Maar wie is er verantwoordelijk voor de correctheid van de ingegeven gegevens? Hoe wordt de opdrachtbrief aangepakt? Vraag je een all-in pakketprijs of geef je advies per uur? Wat met de facturatie? Recht naar de ondernemer of via de accountant?
Deze sessie is interessant voor accountants die reeds bekend zijn met Dexxter en graag ervaringen uitwisselen met anderen. En voor nieuwe accountants die nog met vragen zitten over de mogelijkheden.
?
WINAUDITOR - KYT & PEPPOL : Vertrouwen opbouwen in digitale transactiesAdriaan Droeshout
-
08:45
09:45
10:45
12:25
13:05
13:45
14:45
15:45
In een steeds meer digitaliserende wereld is veilige gegevensuitwisseling van essentieel belang. Tijdens deze korte sessie ontdek je hoe KYT (Know Your Transactions) en het PEPPOL-netwerk bijdragen aan meer transparantie en cyberveiligheid in elektronische facturatieprocessen.
WOLTERS KLUWER - Adsolut -
?
ADSOLUT - Cloud zonder zorgen: uw fiscale software steevast conform de nieuwste wijzigingen!Kristof Van Den Langenbergh
-
11:30
14:10
15:45
100% cloudoplossingen bieden talloze voordelen voor fiscale software. En vandaag zijn deze relevanter dan ooit.
Zo hoeft u geen updates door te voeren tijdens piekperiodes. Niet alleen gemakkelijk, maar vooral ook geruststellend.
De vraag stelt zich zelfs niet want u werkt altijd met de meest recente versie. Bovendien is onze software steevast de eerste conform de nieuwste wijzigingen!
Gebruikt u niet de volledige Adsolut Suite? Geen probleem: Adsolut Jaarrekeningen en Adsolut Personenbelasting werken nu ook volledig zelfstandig, zonder extra installatie. 100% Cloud.
We verwelkomen u graag op onze stand om al uw vragen te beantwoorden en uw laatste twijfels weg te nemen.
WOLTERS KLUWER - Monkey -
?
MONKEY - AI in de fiscale praktijk - van vraag tot waardevol antwoord in monKEY Kenny Gastmans
-
10:40
11:55
13:20
Artificiële intelligentie kan krachtige ondersteuning bieden als slimme assistent bij uw fiscaal opzoekwerk, maar alles begint met een heldere en doelgerichte opdrachtformulering.
In deze mini-conferentie leert u aan de hand van fiscale voorbeelden hoe u duidelijke, contextbewuste prompts formuleert om het maximale uit de nieuwe AI-module in monKEY te halen.
?
YUKI - Een Peppol-factuur boekt zichzelf nietAriane van den Bogaert
-
11:00
Peppol en e-invoicing zijn een feit. Super, want facturen stromen nu digitaal binnen. Maar dan? Een e-factuur in je Peppol-inbox is nog geen geboekte factuur in je dossier. De échte uitdaging – en de échte winst – zit in de stap daarna.
In deze sessie laat Ariane zien hoe je deze cruciale brug bouwt met slimme automatisatie. Ze duikt in de kern van de Yuki-software: hoe een factuur niet alleen binnenkomt, maar zichzelf quasi-automatisch een weg baant naar de juiste plek in je boekhouding.
?
YUKI - The Yuki Way: maximale controle op je workflowKelly Bosschaerts
-
12:45
Hoe hou je grip op alle documenten, deadlines en dossiers? Hoe zorg je ervoor dat je team efficiënt samenwerkt en jij als accountant altijd de vinger aan de pols houdt? Welkom bij ‘The Yuki Way of working’!
In deze dynamische demo neemt Kelly, Business Development Specialist bij Yuki, je mee in de Yuki-software en toont ze je hoe je:
Met real-time dashboards onmiddellijk de status van elk dossier overziet.
De kwaliteit van je dossiers garandeert via duidelijke overzichten die je controle geven over je workflow.
Kwartaalpieken omtovert in een beheersbare, continue flow.
Taken en communicatie centraliseert voor een waterdichte opvolging.
De samenwerking met je klant structureert voor betere en snellere resultaten.