CONGRES

3de ITAA-Congres, nog steeds meer dan een beurs!

Vorig jaar, bij de 2de editie, gooide het ITAA de deuren van het congres open voor studenten Accountancy en aanverwante richtingen.

In 2024 gaan we nog verder. Op 7 november wordt het ITAA-congres ‘Student’ georganiseerd en op 8 november verwelkomen we opnieuw op het ITAA Congres alle leden, stagiairs én kantoormedewerkers.

Het congres blijft nog altijd hét moment van netwerken en ontmoetingen. Daarom houden we vast aan de succesformule van live beleving ter plaatse.

Ook dit jaar beloven we een mooie mix van mix van ITAA-conferenties en mini-conferenties die gegeven worden door door de meer dan 70 aanwezige exposanten. Een gevarieerd aanbod van onderwerpen om uit te kiezen en te leren kennen.

Check snel het programma!

De webpagina APP4ACC geeft jullie een overzicht van onze exposanten, waar de nodige informatie is als ook leuke aanbiedingen van hen te vinden zijn.

Maar er volgt zeker nog meer ‘nieuws’ dat bekendgemaakt zal worden tijdens onze congres dag, reden genoeg om zeker aanwezig te zijn op deze derde editie.

Laten we er samen met jullie en de hele sector, opnieuw een feest van maken!

Tot dan!

Bart Van Coile & Vincent Delvaux

Programma

Studenten programma - Donderdag 7/11/2024


ITAA conferenties

Sessies van 50 minuten

 

Ik ben influencer of baat een webshop uit. Welke zijn de aandachtspunten in btw en inkomstenbelastingen
De ITAA-voorzitter aan het woord, ... maar ook jij kan de vragen stellen
Duurzaamheidsrapportering: van trend naar norm …
ITAA-examens: yes you can!
Ontdek ons ​​veelzijdige beroep!
Mijn (stage)traject en groei naar een boeiend beroep

Programma Vrijdag 8/11/2024


ITAA conferenties

Sessies van 50 minuten

 

AI in Accountancy
Alle informatie over de verplichte e-facturering voor B2B-handelingen vanaf 1 januari 2026
Balanceren op de Deadline: Welzijn voor Accountants in een Dynamische Werkomgeving
Begeleiding tijdens je stageperiode gebeurt door je stagemeester, maar nu helpt ook het ITAA.
Bespreking van enkele belangrijke nieuwigheden in de btw-reglementering  
Cybersecurity: de NIS2-wet in België en het Safeonweb@Work-platform
De Dienst Voorafgaande Beslissingen van FOD Financiën (ruling) & fiscale rechtszekerheid
De nieuwe norm domiciliêring
De voorbereidende vragenlijst: dé waarborg voor de proportionaliteit van uw kwaliteitstoetsing
Deontologie : een actuele stand van zaken aan de hand van enkele do's en don'ts!
Duurzaamheidsrapportering: van trend naar norm…
Internationale belastingvraagstukken wat zijn de uitdagingen van wereldwijde minimumbelasting (BEPS 2.0 Pillar 2)?
Kent u de Dienst fiscale bemiddeling van FOD Financiên al?
Post merger (M&A) integration : wat zijn de uitdagingen en opportuniteiten voor de financiële functie?
Slimme Risicobeheersing: Van Beroepsaansprakelijkheid tot …
Slotdebat
Tarifering binnen de kantoororganisatie, cruciaal voor het rendements- en personeelsbehoud?
Tools van het ITAA: BeExcellent & eStox
www.itaa.be een website vol troeven

 

 

Praktische informatie

Brussels Expo – Hall 11
Check ook : https://www.brussels-expo.com/nl/plan-d-acces/
Ja, Voor leden en stagairs is de toegang gratis. Kantoormedewerkers betalen een bedrag van 70 euro (ex. 6% btw) die gesubsidieerd kan worden via Liberform.
Voordat u uw inschrijving kan afronden krijgt u een overzicht van uw gekozen conferenties en samengestelde programma. Dit programma mag géén rode lijnen meer bevatten (dubbele boekingen op hetzelfde uur) en kan pas dan bevestigd worden. U krijgt dit programma via e-mail bevestigd en kan op dat ogenblik ook dit al opnemen in u agenda. Mocht u deze mail niet ontvangen, vergeet dan zeker je spam-folder niet na te kijken.
Indien u door omstandigheden niet aanwezig kan zijn tijdens dit fysische event, verzoeken wij u om dit tijdig te willen meedelen en uw inschrijving te willen annuleren. Indien dit niet gebeurt zullen wij ons genoodzaakt zien om een ‘no-show-fee’ aan te moeten rekenen. Meer informatie hierover wordt opgenomen in uw inschrijvingsbevestiging.
Op ieder ogenblik, voorafgaandelijk aan het congres, kan u uw inschrijving nog aanpassen. U kan aldus, zolang er nog beschikbaarheid is, een sessie annuleren en een andere in de plaats vastleggen. Hiervoor gaat u gewoon terug naar het inschrijvingsplatform ofwel rechtstreeks of via de link in de bevestigingsmail welke uw inschrijving bevestigde.
De uren permanente vorming zullen toegekend worden pro-rata van uw aanwezigheid. U moet hiervoor dan ook bij iedere conferentie of mini-conferentie telkens IN en UIT scannen. De tijd van uw aanwezigheid zal in aanmerking komen voor uw attest permanente vorming dat na afloop van het congres automatisch in uw dossier permanent vorming zal opgenomen worden.
Ten laatste 48 uur voorafgaandelijk aan het congres van 08/11/2024 zal u alsnog een mailbericht ontvangen met een QR-code. Deze code is een persoonlijke code en dient u mee te brengen naar het congres (dit kan zeker digitaal!). Bij aankomst zal deze code ingelezen worden ter plaatse en zal een gepersonaliseerde badge voor u gemaakt worden welke u toegang geeft tot het congresgebeuren en waar ook uw voorafgaandelijk samengesteld programma zal te raadplegen zijn.
Dat kan u vinden in uw bevestigingsmail van uw inschrijving. Ter plekke aan de inkom krijgt u een badge met daarop uw gepersonaliseerd programma.
Als u wegens omstandigheden niet aanwezig kan zijn dient u de organisatie minstens 72 uur op voorhand te verwittigen (voor 07/11/2023 aldus!). Dit kan u doen door uw inschrijving te annuleren (u uit te schrijven). Echter wanneer u na 05/11/2024 zou willen annuleren of niet zou opdagen op 08/11/2024 ondanks uw inschrijving, ziet de organisatie zich genoodzaakt om u een verzuimvergoeding (no show fee) aan te rekenen à rato van 75 euro per persoon welke niet komt opdagen of welke niet tijdig uitschrijft. Ingeval van overmacht zal u de nodige bewijsstukken dienen voor te leggen en kan de organisatie afzien van deze verzuimvergoeding.